• Infographic taxonomy

  • Space Race
  • Ecoducten en grote faunapassages
  • Verbouwing MFA’s in Leidsche Rijn
  • Anatomiegebouw Utrecht
  • Geldstromen mobiliteit en infrastructuur
  • Samenwerking in de mobiliteitswereld
  • Van B naar anders
  • Toekomst Postmarkt 2018
  • Monitor Haagse Mobiliteit 2016
  • Veiligheidssysteem voor alle nieuwe auto’s
  • 100 jaar bioscoopgeschiedenis in beeld
  • Beeldmerk Postdialoog voor bezorgers en de overheid
  • Aardgaswinning Groningen 1971 – 2017
  • Levensverwachting per gemeente
  • Trendrapport voor Overheidscommunicatie
  • Inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen
  • Type criminaliteit per nationaliteit
  • Filedruk van 2002 tot 2017
  • What does it take to build a runway?
  • Woningnood
  • Vakantiebestemmingen Europeanen
  • Development pathways
  • Undernourishment despite food supply
  • Productivity decline agricultural land
  • Aardbevingen na gaswinning
  • 10 jaar na de kredietcrisis: beurs nog steeds rood
  • De opmars van vrouwen aan de universiteit
  • Valle del Cauca: abundant rainfalls, deadly droughts
  • Spaghetti of Dutch politics
  • Kandidaten Tweede Kamerverkiezing
  • Wie kijkt er illegaal naar films?
  • KLM neemt Boeing Dreamliner in gebruik
  • RIVM-rapport: Wat ligt er op ons bord?
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Visualisatie Stationsgebied centrumzijde Utrecht 2023
  • Toezicht en handhaving op de kinderopvang
  • Hoeveel riolering ligt er in Nederland
  • Riolering op peil houden
  • Maatregelen tegen regenwateroverlast
  • Grondwaterproblematiek
  • Regenwater veroorzaakt soms schade
  • Fosfaatstromen
  • Sluizencomplex Vlaardingen
  • Calculating risks in offshore wind
  • Power Island for wind farms in North Sea
\\ Infographics
  • Space Race
  • Ecoducten en grote faunapassages
  • Verbouwing MFA’s in Leidsche Rijn
  • Anatomiegebouw Utrecht
  • Geldstromen mobiliteit en infrastructuur
  • Samenwerking in de mobiliteitswereld
  • Van B naar anders
  • Toekomst Postmarkt 2018
  • Monitor Haagse Mobiliteit 2016
  • Veiligheidssysteem voor alle nieuwe auto’s
  • 100 jaar bioscoopgeschiedenis in beeld
  • Beeldmerk Postdialoog voor bezorgers en de overheid
  • Aardgaswinning Groningen 1971 – 2017
  • Levensverwachting per gemeente
  • Trendrapport voor Overheidscommunicatie
  • Inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen
  • Type criminaliteit per nationaliteit
  • Filedruk van 2002 tot 2017
  • What does it take to build a runway?
  • Woningnood
  • Vakantiebestemmingen Europeanen
  • Development pathways
  • Undernourishment despite food supply
  • Productivity decline agricultural land
  • Aardbevingen na gaswinning
  • 10 jaar na de kredietcrisis: beurs nog steeds rood
  • De opmars van vrouwen aan de universiteit
  • Valle del Cauca: abundant rainfalls, deadly droughts
  • Spaghetti of Dutch politics
  • Kandidaten Tweede Kamerverkiezing
  • Wie kijkt er illegaal naar films?
  • KLM neemt Boeing Dreamliner in gebruik
  • RIVM-rapport: Wat ligt er op ons bord?
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Visualisatie Stationsgebied centrumzijde Utrecht 2023
  • Toezicht en handhaving op de kinderopvang
  • Hoeveel riolering ligt er in Nederland
  • Riolering op peil houden
  • Maatregelen tegen regenwateroverlast
  • Grondwaterproblematiek
  • Regenwater veroorzaakt soms schade
  • Fosfaatstromen
  • Sluizencomplex Vlaardingen
  • Calculating risks in offshore wind
  • Power Island for wind farms in North Sea
  • Metropoles grow stronger in eastern Europe
  • Cities in Europe
  • KLM’s ecological footprint
  • Voorkomen van extreme overstromingen
  • Visualisatie Stationsgebied Utrecht 2023
  • Aantal pintransacties bereikt omslagpunt
  • Une justice innovante au Mali
  • Sociale Staat van Nederland 2015
  • Opvang asielzoekers in Nederland
  • Vluchtelingenstroom 1970 – 2015
  • Building with Nature
  • Adaptive cities through innovative design
  • Delta Flume: world’s biggest manmade wave
  • Opvang van vluchtelingen in Duitsland 2015
  • Terugkeerproces vreemdelingen
  • RIVM-rapport ‘Duurzame zorg’
  • Animaties ‘Waarom Srebrenica moest vallen’
  • In de stad komt alles samen
  • Een land van kleine steden
  • Leerlingen sneller door het onderwijs
  • Kans op werk verschilt per sector  en instelling
  • Overgangen in het onderwijsstelsel
  • Dutch aid to Mali
  • Burgerjaarverslag Haarlemmermeer
  • Verschuivingen in de mobiliteitsbranche
  • Duurzaamheidsprojecten mobiliteitssector
  • Grondstoffen van voertuigen
  • Infectieziektenbestrijding in Nederland, 1991-2015
  • De kwetsbare delta en de toekomstige stad
  • De 126 jihadisten voor wie we bang zijn
  • Evaluation process ZFEP
  • Exponential growth of number of ZFEP entries
  • ZFEP improved lives of 150,585,000 people
  • Impact ZFEP on the world
  • Farm and field laboratory ZFEP
  • Het penseelzwijn in Artis
  • Betaalrekeningen van de Rijksoverheid
  • De komodovaraan in Artis
  • Dutch efforts to fight Ebola
  • Verschil in reistijden per modaliteit
  • Tangenten en radialen rondom OV-knooppunt
  • Snelwegen rondom Utrecht
  • Uitgangspunten bij OV-planning
  • Historical reconstruction Anne Frank House
  • Overstromingsgevaar in Nederland
  • Gezonde Levensloop
  • Population pyramid 1980 – 2040
  • Hoe kom je aan een Energie-Index?
  • De geschiedenis van het Energielabel
  • Wat is een Energielabel voor woningen?
  • Hoe komt u aan een Energielabel voor uw woning
  • De goudwanggibbon in Artis
  • De Energie-Index, het Energielabel en de huurpunten
  • Uitkoop woningen onder hoogspanningsmast
  • The multifunctional dike
\\ Infographics

Earth of the Future (+ 250m years)

The earth’s continental plates are continuously moving. Since the earth’s rocky outer crust solidified billions of years ago, it broke up into huge, thick plates that drift atop the soft, underlying mantle. We know approximately how Pangea must have looked like. But how will earth’s map evolve 225 million years from now? Watch our maps of the future in this month’s edition of Quest 101.

Verantwoordingsdag Rijksoverheid 2010

Interactieve visualisatie (Flash) voor de Rijksoverheid van de inkomsten en uitgaven over 2009.
Download PDF-versie.

De AOW-leeftijd naar 67 jaar


Geanimeerde infographic in opdracht van de Rijksvoorlichtingsdienst en het Ministerie van Sociale Zaken over het wetsvoorstel van het kabinet Balkenende IV inzake de verlaging van de AOW-leeftijd.

Publicatie: Februari 2010
Animatie: Frédérik Ruys
Stem: Beatrijs Sluyter

Veiligheidinstructies rond hoogspanningsmasten

Voor netbeheerder TenneT visualiseerde Frédérik belangrijke aandachtspunten rond de vakwerkmasten, zoals de magneetvelden onder hoogspanningslijnen.

Interactieve infographic over Digitale Inkt


Met de introductie van de Sony E-reader startte bol.com ook de verkoop van digitale boeken. Om het proces van elektronische inkt toe te lichten, maakte Frédérik in 2009 met Norman Thomas (Content & CRM Creative Bol.com) een interactieve infographic.

De gevolgen van de crisis voelen we nog jaren


Geanimeerde infographic over de Rijksbegroting 2010 gepresenteerd op Prinsjesdag, door Frédérik Ruys, www.vizualism.com, in opdracht van de Rijksvoorlichtingsdienst en het Ministerie van Financiën.

Gevolgen van de crisis voor de Rijksbegroting


Geanimeerde infographic over de Gevolgen van de crisis als toelichting bij de Rijksbegroting 2010, gepresenteerd op Prinsjesdag, in opdracht van de Rijksvoorlichtingsdienst en het Ministerie van Financiën.

Politiekverslaggever Ron Freesen legt het nog een keertje uit met behulp van de infographic .

Horizonchart about the crisis of credits 2007 – 2008


The horizon chart appeared to be the most effective way to visualize the dropping of stocks on the Amsterdam Exchange from January 2007 to December 2008. All funds – without exception – turned red. Especially the informative labels on the charts, highlighting crucial moments in the financial crisis, changed the datavisualisation into an information graphic. Designed by Frédérik Ruys, published in Het Financieele Dagblad on december 20th, 2008.

As the visualisation method needed some explanation to a broader audience than just the readers of the Dutch newspaper, I made the explanation above.


Anatomie van de Kredietcrisis

Een zeepbel is makkelijk te herkennen, maar om er zo in te prikken dat ze langzaam leegloopt, is een werk van grote fijngevoeligheid. Een uitvouwbare, geïllustreerde kaart op binnenzakformaat over de Anatomie van de Kredietcrisis. Lesmateriaal ontwikkeld voor NIBE-SVV.

  • Concept en realisatie: RedactiePartners Financieel, Amsterdam
  • Infographics: Frederik Ruys (Vizualism)
  • Teksten: Mathijs Bouman, Mark Houben
  • Vormgeving: Marloes Cox, Tamara van der Veen