• What does it take to build a runway?
  • KLM neemt Boeing Dreamliner in gebruik
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Calculating risks in offshore wind
  • Power Island for wind farms in North Sea
  • KLM’s ecological footprint
  • Voorkomen van extreme overstromingen
  • Verschuivingen in de mobiliteitsbranche
  • Duurzaamheidsprojecten mobiliteitssector
  • Grondstoffen van voertuigen
  • De kwetsbare delta en de toekomstige stad
  • The multifunctional dike
  • CBS: Alle provincies dragen bij aan goederenexport
  • Green Port: harbour of the future
  • Toekomstvisie NS 2020
  • Het nieuwe Martini Ziekenhuis Groningen
\\ Corporate
  • What does it take to build a runway?
  • KLM neemt Boeing Dreamliner in gebruik
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Calculating risks in offshore wind
  • Power Island for wind farms in North Sea
  • KLM’s ecological footprint
  • Voorkomen van extreme overstromingen
  • Verschuivingen in de mobiliteitsbranche
  • Duurzaamheidsprojecten mobiliteitssector
  • Grondstoffen van voertuigen
  • De kwetsbare delta en de toekomstige stad
  • The multifunctional dike
  • CBS: Alle provincies dragen bij aan goederenexport
  • Green Port: harbour of the future
  • Toekomstvisie NS 2020
  • Het nieuwe Martini Ziekenhuis Groningen
\\ Corporate

Renovating a runway at Schiphol Airport


Building a runway takes at least 225,000 m2 of asphalt (including an antiskid top layer), 1500 lamps and 130 km of cables. Giving the need to accept increasingly heavy aircrafts slamming down upon their runways (the Airbus A380 is certificated to take off at a weight of over 1 million pounds), Schiphol completely renovated the Kaagbaan. Infographic for their corporate magazine.