• EU-campagne VNO-NCW en MKB-Nederland
  • What does it take to build a runway?
  • KLM neemt Boeing Dreamliner in gebruik
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Calculating risks in offshore wind
  • Power Island for wind farms in North Sea
  • KLM’s ecological footprint
  • Voorkomen van extreme overstromingen
  • Verschuivingen in de mobiliteitsbranche
  • Duurzaamheidsprojecten mobiliteitssector
  • Grondstoffen van voertuigen
  • De kwetsbare delta en de toekomstige stad
  • The multifunctional dike
  • CBS: Alle provincies dragen bij aan goederenexport
  • Green Port: harbour of the future
  • Containervervoer Rotterdamse Haven
  • Toekomstvisie NS 2020
  • Het nieuwe Martini Ziekenhuis Groningen
\\ Corporate
  • EU-campagne VNO-NCW en MKB-Nederland
  • What does it take to build a runway?
  • KLM neemt Boeing Dreamliner in gebruik
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Calculating risks in offshore wind
  • Power Island for wind farms in North Sea
  • KLM’s ecological footprint
  • Voorkomen van extreme overstromingen
  • Verschuivingen in de mobiliteitsbranche
  • Duurzaamheidsprojecten mobiliteitssector
  • Grondstoffen van voertuigen
  • De kwetsbare delta en de toekomstige stad
  • The multifunctional dike
  • CBS: Alle provincies dragen bij aan goederenexport
  • Green Port: harbour of the future
  • Containervervoer Rotterdamse Haven
  • Toekomstvisie NS 2020
  • Het nieuwe Martini Ziekenhuis Groningen
\\ Corporate

Green Port: de haven van de toekomst


Oudere zeehavens zijn aangelegd in een tijd waarin alleen aandacht was voor lokale handel en industrie en minder oog voor volksgezondheid en milieu. De laatste jaren komen ‘green ports’ steeds meer in de belangstelling als voorbeeld van duurzame economische groei.
Voor het tweede nummer van het magazine DeltaLife van het kennisinstituut Deltares, verbeelden we de haven van de toekomst.

Older seaports were built at a time when there was an exclusive focus on local trade and industry and little interest in public health and environment. In recent years, there has been a rise in interest in ‘green ports’ as a way of achieving sustainable economic growth. Exclusively for Deltares, an independent institute for applied research in the field of water, subsurface and infrastructure, we visualized the transformation of a fictitious seaport into a sustainable Green Port.