• Journey times by rail and air
  • Macedonië tot 1913
  • Jaarlijkse alcoholconsumptie per Nederlander
  • Aardgaswinning Groningen
  • Één kilo kosmos
  • 3D reconstructie van Het Binnenhof
  • Hartslag van de snelweg 2015-2020
  • Dagelijkse verbruiken we 15,8 miljard liter olie
  • Space debris
  • Arbeidsmobiliteit in Nederland
  • Interest rates are falling, but debts are still rising
  • Waar zijn er allemaal piramides gebouwd?
  • Color trends in automotive
  • Vrachtschip MSC Zoe verliest 270 containers
  • Space Race
  • In wat voor huishoudens groeien kinderen op?
  • 100 jaar bioscoopgeschiedenis in beeld
  • Levensverwachting per gemeente
  • Inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen
  • Type criminaliteit per nationaliteit
  • Filedruk van 2002 tot 2017
  • Woningnood
  • Vakantiebestemmingen Europeanen
  • Aardbevingen na gaswinning
  • 10 jaar na de kredietcrisis: beurs nog steeds rood
  • De opmars van vrouwen aan de universiteit
  • Valle del Cauca: abundant rainfalls, deadly droughts
  • Spaghetti of Dutch politics
  • Kandidaten Tweede Kamerverkiezing
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Vluchtelingenstroom 1970 – 2015
  • Animaties ‘Waarom Srebrenica moest vallen’
  • De 126 jihadisten voor wie we bang zijn
  • Historical reconstruction Anne Frank House
  • Overstromingsgevaar in Nederland
  • Schietpartij op De Dam
  • De omzwervingen van Ali H. | Vrij Nederland
  • Aanleg ondergrondse hoogspanningsverbinding
  • De scheepvaartroutes van de ontdekkingsreizigers
  • Doodsoorzaken in Europa
  • Het IQ van nachtbrakers
  • Hoeveel water verbruiken we?
  • Gekste sportprestatie (2): Cannonballrun
  • Gekste sportprestatie (1): Wife carrying
  • Spookverhalen
\\ Editorial
  • Journey times by rail and air
  • Macedonië tot 1913
  • Jaarlijkse alcoholconsumptie per Nederlander
  • Aardgaswinning Groningen
  • Één kilo kosmos
  • 3D reconstructie van Het Binnenhof
  • Hartslag van de snelweg 2015-2020
  • Dagelijkse verbruiken we 15,8 miljard liter olie
  • Space debris
  • Arbeidsmobiliteit in Nederland
  • Interest rates are falling, but debts are still rising
  • Waar zijn er allemaal piramides gebouwd?
  • Color trends in automotive
  • Vrachtschip MSC Zoe verliest 270 containers
  • Space Race
  • In wat voor huishoudens groeien kinderen op?
  • 100 jaar bioscoopgeschiedenis in beeld
  • Levensverwachting per gemeente
  • Inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen
  • Type criminaliteit per nationaliteit
  • Filedruk van 2002 tot 2017
  • Woningnood
  • Vakantiebestemmingen Europeanen
  • Aardbevingen na gaswinning
  • 10 jaar na de kredietcrisis: beurs nog steeds rood
  • De opmars van vrouwen aan de universiteit
  • Valle del Cauca: abundant rainfalls, deadly droughts
  • Spaghetti of Dutch politics
  • Kandidaten Tweede Kamerverkiezing
  • Toekomstplannen Luchthaven Schiphol
  • Vluchtelingenstroom 1970 – 2015
  • Animaties ‘Waarom Srebrenica moest vallen’
  • De 126 jihadisten voor wie we bang zijn
  • Historical reconstruction Anne Frank House
  • Overstromingsgevaar in Nederland
  • Schietpartij op De Dam
  • De omzwervingen van Ali H. | Vrij Nederland
  • Aanleg ondergrondse hoogspanningsverbinding
  • De scheepvaartroutes van de ontdekkingsreizigers
  • Doodsoorzaken in Europa
  • Het IQ van nachtbrakers
  • Hoeveel water verbruiken we?
  • Gekste sportprestatie (2): Cannonballrun
  • Gekste sportprestatie (1): Wife carrying
  • Spookverhalen
  • Schoon drinkwater steeds schaarser
  • Snelheids
  • Gesneuvelde banken in de kredietcrisis
  • Ontsnapping uit Alcatraz
  • Hoogste woontoren van Nederland: Montevideo
  • Hoe werkt een zelfopwindbaar horloge
  • Energieneutraal kantoorpand
  • Diepste gaten in onze aardkorst
  • Het ideale snelwegennet
  • Indonesië vs. Vietnam
  • Het station van de Porta Alpina
  • Hoe werkt een pacemaker?
  • Uitrusting van een bergbeklimmer
  • De  roltrap
  • Hoe bestuur je een helikopter
  • Zeewering moet Venetië beschermen
  • Hoe werkt de hoogtesluis van Falkirk?
  • Hoe werkt een digitale camera?
  • Toekomstig vervoersknooppunt
  • Nederland in 1000 blokjes
  • Hoe werkt een mri-scanner?
  • Hoe werkt een brandblusser?
  • Hoe werkt een nachtkijker
  • Duikboothaai
  • Hoe maakt zeep schoon?
  • Siliconen borstimplantaten
  • RedBull Race: met 370 km/uur onder de Erasmusbrug
  • Boren naar olie
  • Hoe werkt een bowlingbaan
  • De windmolen
  • Hoe werkt een hardeschijf?
  • Haartransplantatie
  • De brug van Millau
  • Magnetron
  • Kloon je eigen weefsel
  • De tattoo pen
  • Griepprik
  • Reuzengolf door vulkaanuitbarsting La Palma
  • Geld uit de pinautomaat
  • Ooglaseren
  • Buizen en leidingen onder het huis
  • Gevangenen in tweepersoonscel
  • Reconstructie Moord op Fortuyn
\\ Editorial

Alcoholconsumptie in Nederland


Van onze jaarlijkse alcoholconsumptie kun je een stevig feestje bouwen. Visualisatie en animatie voor Quest Braintainment.

Gaswinning Groningen 1970 – 2020


De afbouw van de gaswinning in Groningen ligt volgens met Ministerie van EZK op schema: medio 2022 geen winning meer. Datavisualisatie voor de Futures-bijlage van het Financieele Dagblad.

Renovatie van het Binnenhof


Een team van architecten legt de komende maanden de laatste hand aan het voorontwerp voor het vernieuwde Binnenhof. Een operatie van bijna € 500 miljoen.
3D reconstructie van het politieke machtcentrum van Nederland voor Het Financieele Dagblad.

Hartslag van de autosnelweg 2015 – 2020


Jaarlijks neemt de filedruk toe. Op sommige trajecten verbetert de doorstroming, terwijl elders nieuwe knelpunten ontstaan. Datavisualisatie van de 100 grootste knelpunten, gebaseerd op de 744.201 files die Rijkswaterstaat van 1 januari 2015 t/m 31 januari 2020 registreerde.

Dagelijkse verbruiken we 15,8 miljard liter olie

In 2000 werd voorspeld dat we in 2020 minder olie zouden oppompen. Maar helaas: het is alleen maar meer geworden. Iedere dag verbruiken we nu zo’n 15,8 miljard liter olie. Visualisatie van een 353 meter hoog olievat voor Quest Braintainment.

21.016 ruimteobjecten (van één meter en groter)

De ruimte raakt vol. Rondom de aarde zweven inmidels meer defecte satellieten en brokstukken dan werkzame exemplaren. En het aantal objecten blijft maar toenemen. Infographic voor de Futures-bijlage van het Financieele Dagblad.

Arbeidsmobiliteit in Nederland: job hoppers in kaart

Als werknemers van sector veranderen kan dat goed zijn voor het innovatieve vermogen van bedrijfstakken. Maar sommige sectoren krijgen vrijwel nooit nieuw bloed.