Videocompilatie van Datavizfest in Figi Theater

Maps4News liet een mooie registratie maken door FleurFilmt van het eerste Datavizfestival in Zeist.

Terugblik op Datavizfest 2018

Donderdag 8 februari werd het eerste Dataviz Festival gehouden in Hotel Theater Figi, een initiatief van een kleine groep enthousiaste datavizzers.

BNO Infographic Jaarprijs 2016

Het vpro-team van Onzichtbaar Nederland won met de geanimeerde datavisualisatie Blow Out ’t Haantje de Infographic Jaarprijs 2016.

Frédérik Ruys ontving daarnaast ook een eervolle vermelding voor Solargraphie, een datavisualisatie van de zonnebanen boven Utrecht, vastgelegd op fotografisch papier met behulp van een bierblikje. De jury was ‘gecharmeerd door de eenvoudige schoonheid van dit experiment’.

Bekijk

100 jaar Figi in Zeist

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Publicatie 2001

Bekijk

Introductie FIGI EURO 1996

In 1996 introduceerde Hotel Theater Figi het eerste Euro-biljet om haar gasten alvast aan de nieuwe munt te wennen. Dit betekende ook dat Figi op al haar menukaarten, folders en brochures naast de prijs in guldens ook in euro’s begon te vermelden. Hiervoor ontwierp Frédérik eurobiljetten en ontwikkelde Figi-fonts waarin ook het Euroteken was opgenomen. Dit bijzondere initiatief van directeur Jos Ruijs haalde de internationale pers.

Bekijk