• Interview Publish over Infographic Jaarprijs 2016
  • Jaarverslag Kadaster 2012
  • VPRO-gids: Datajournalistiek
  • Graven in gigabytes
  • BNO Vormberichten
  • Vrachtwagen. Uitwijken. Over de kop
  • Infographics: doel of middel?
  • Graphics-prijs voor oud-FD-redacteur
  • Infographicsprijs 2010
  • Infographic moet een verhaal vertellen
  • ‘Een krant vormgeven heeft iets magisch’
  • Infographics maken
  • Frédérik Ruys: boek over infographics
  • Nu al met Euro’s betalen in Figi
  • AD: hoe meer infografieken, hoe beter
  • Frédérik Ruys winnaar Map Gallery 2003
  • Dagbladredactie vertelt vaker het verhaal via kaart
  • Euroteken is voor 40,3399 frank lelijkheid
  • Frédérik Ruijs bezorgt Zeist prachtig blad over historie
\\ Interviews
  • Interview Publish over Infographic Jaarprijs 2016
  • Jaarverslag Kadaster 2012
  • VPRO-gids: Datajournalistiek
  • Graven in gigabytes
  • BNO Vormberichten
  • Vrachtwagen. Uitwijken. Over de kop
  • Infographics: doel of middel?
  • Graphics-prijs voor oud-FD-redacteur
  • Infographicsprijs 2010
  • Infographic moet een verhaal vertellen
  • ‘Een krant vormgeven heeft iets magisch’
  • Infographics maken
  • Frédérik Ruys: boek over infographics
  • Nu al met Euro’s betalen in Figi
  • AD: hoe meer infografieken, hoe beter
  • Frédérik Ruys winnaar Map Gallery 2003
  • Dagbladredactie vertelt vaker het verhaal via kaart
  • Euroteken is voor 40,3399 frank lelijkheid
  • Frédérik Ruijs bezorgt Zeist prachtig blad over historie
\\ Interviews

Infographic Jaarprijs: Interview Publish Magazine

“Datavisualizer Frédérik Ruys ontving tijdens de tiende Infographics Conference de Jaarprijs voor de visualisaties die hij en zijn vpro-collega’s maakten voor de tv-serie ‘Onzichtbaar Nederland’. De winnende reportage getiteld ‘Blow Out ’t Haantje’ werd uitgezonden in de aflevering over Energie. Vernieuwend aan hun hun werk, zo vertelt Ruys, is de manier waarop video, data en 3D-animaties in de documentaire zijn verwerkt: ‘De verschillende visualisatiemethodes zijn niet ingevoegd als losse elementen maar lopen vloeiend in elkaar over en zijn daarmee volledig verweven met de verhaallijn’.”