• Van B naar anders
  • Monitor Haagse Mobiliteit 2016
  • Bosatlas van de Veiligheid
  • People and the Earth
  • Cities in Europe
  • Sociale Staat van Nederland 2015
  • Samenwerken aan duurzame zorg
  • De stad verbeeld in 12 infographics
  • Staat van het Onderwijs 2013/’14
  • Staat van de Veiligheid 2014
  • Zayed Future Energy Price 2015
  • De Nederlandse bevolking in beeld
  • Een gezonder Nederland
  • Strategische verkenningen: Big data
  • Momentum for change
  • De staat van het onderwijs 2012-’13
  • EU-trendrapport 2014
  • Benutten en doorrijden, OV-Streefbeeld 2020
  • Certainty of uncertainty in evacuation for threat driven response
  • De Bosatlas ‘Nederland van Boven’
  • Nederland verbeeld
  • Oefenvragen voor het golfregelexamen
  • Designing Diagrams
  • Publish-redacteur Frédérik Ruys wint Infographics Jaarprijs 2009
  • Anatomie van de Kredietcrisis
\\ Books & magazines
  • Van B naar anders
  • Monitor Haagse Mobiliteit 2016
  • Bosatlas van de Veiligheid
  • People and the Earth
  • Cities in Europe
  • Sociale Staat van Nederland 2015
  • Samenwerken aan duurzame zorg
  • De stad verbeeld in 12 infographics
  • Staat van het Onderwijs 2013/’14
  • Staat van de Veiligheid 2014
  • Zayed Future Energy Price 2015
  • De Nederlandse bevolking in beeld
  • Een gezonder Nederland
  • Strategische verkenningen: Big data
  • Momentum for change
  • De staat van het onderwijs 2012-’13
  • EU-trendrapport 2014
  • Benutten en doorrijden, OV-Streefbeeld 2020
  • Certainty of uncertainty in evacuation for threat driven response
  • De Bosatlas ‘Nederland van Boven’
  • Nederland verbeeld
  • Oefenvragen voor het golfregelexamen
  • Designing Diagrams
  • Publish-redacteur Frédérik Ruys wint Infographics Jaarprijs 2009
  • Anatomie van de Kredietcrisis
\\ Books & magazines

Digitale geletterdheid in het Voortgezet Onderwijs

Middelbare scholieren zijn weliswaar vaardig met smartphone en Facebook, maar hebben onvoldoende inzicht in impact en risico’s van digitale communicatie. Daarom pleit de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen in haar nieuwste rapport voor digitale geletterdheid in de bovenbouw. Vizualism bracht deze methodiek in beeld.

  • Redactie: KNAW-Commissie Informatica in het voortgezet onderwijs
  • Vormgeving: Ellen Bouma, Alkmaar
  • Illustratie: Frédérik Ruys, Vizualism
  • Downloaden: KNAW.nl