Chantal en Frédérik in de USA (1998)

Hieronder volgt een zeer korte samenvatting van onze reis door tien staten van Amerika van 20 september t/m 19 november 1998.

Het avontuur van Chantal en Frédérik door de Verenigde Staten

Na aankomst in New York sleurden we onze bagage naar het Aladdin hotel nabij Times Square, alwaar wij ’s avonds de miljoenen lichtjes op dit plein bewonderden. De volgende dag bezochten we de pier op Brooklyn en maakten foto’s van de skyline van Manhattan.
Hoewel enigszins bewolkt genoten Chantal en ik dinsdag van een prachtig uitzicht vanaf het Empire State Building.
Woensdag was het tijd voor cultuur en bezochten we het vrijheidsbeeld en het het Guggenheim-museum alvorens we de volgende dag met Amtrak naar Washington afreisden. Behalve het Witte Huis natuurlijk ook Arlington Memorial en het capitool.
Terug in New York, na een lange wandeling over de Brooklyn Bridge, snackten we wat in Bryant’s Park.

Na ons ontbijt in de tuin van het jeugdhotel in Manhattan, namen we 27 september ons vliegtuig naar Los Angeles in Californie. We haalden onze sportieve huurauto af (werden nog aangehouden door de LAPD) en campeerden onderweg naar San Francisco aan het strand in Santa Barbara.

Als dank voor ons bezoek kregen we op de steile hellingen een parkeerboete, waarna we met de beroemde cable car door de stad trokken. Uiteraard bezochten we Alcatraz en op 2 oktober reden we over de Golden Gate Bridge naar Lake Tahoe waar ik in de hoge bergen met een sportieve Chantal aan een fietstocht begon.

In Yosemite hebben we gecampeerd tussen de beren en de volgende nacht in een tentenhuisje getracht te slapen. Bovenop de 1500 meter hoge top, hadden we schitterend uitzicht op de vallei. Alvorens we het park verlieten wandelden we door reusachtige sequioa’s.

Op 9 oktober tuurden we in Arizona over de Grand Canyon en genoten van een schitterende ondergaande zon.
Met ons sportwagentje raceden we over de lange Amerikaanse wegen naar Monument Valley in Utah, waar Frédérik een gat in de lucht sprong van blijdschap. Van de hobbelige wegen werd onze Chevrolet Cavalier goed smerig. Behalve het dak, dat bleef mooi spiegelen.

Vlak voor Chantals verjaardag arriveerden we in Las Vegas waar
Manhattan was nagebouwd. We verbleven daar in het enige piramyde-vormige hotel ter wereld.

Daarop trokken we door de droge vlaktes en zandduinen van Death Valley. Hier geen gebruik aan zout!
Na een fotootje van onszelf reden wij terug naar Los Angeles waar we in Universal Studios de DeLorean en het filmdecor uit Back to the Future zagen staan. Ik poseerde in Hollywood maar al te graag voor zijn lingeriezaak, alvorens we naar Orlando, Florida vlogen en via Miami met Halloween naar Marathon Keys reden.
In ons zwembad kregen we les alvorens Chantal en ik.
We probeerden orkaan Mitch te ontsnappen en vluchtten met een airboat naar de Everglades waar Chantal dikke maatjes werd met een alligator.

Op Treasure Island, aan de oostkust van Florida, genoten we ’s avonds van Chantals kookkunsten en ’s middags van de zon. Via Alabama en over de Mississippi kwamen we op 9 november aan in New Orleans, Lousiana. Op de terugweg stopten we in Gulfport, het Las Vegas van de kust en nam ik proefmonsters van het witte zand.

Behalve voor de motorsport kwamen we in Daytona natuurlijk ook voor
de hoge golven, het zoute water en het witte strand. En in ons leuke hotelkamer keken we ’s avonds naar spannende films.
Op steenworp afstand lag het Kennedy Space Center met een replica van de Space Shuttle en onderdelen van een Saturnusraket.

Daags voor ons vertrek naar Nederland bezochten we alsnog Disney’s futuristische Epcot Center alwaar Chantal in de auto van de toekomst stapte en ons veilig naar huis bracht.